۹ موردی که باید در گزارش سئو به مشتریان باشد

در این مقاله با مهمترین مواردی که باید در گزارش سئو به مشتریان ارائه شود آشنا میشویم

در واقع باید مهمترین موارد مربوط به دیجیتال مارکتینگ و سئو در گزارش آورده شده باشند.
مواردی مانند:

  1. چنل‌های ورودی ترافیک به تفکیک میزان ورودی (مثل ورودی های مستقیم، ورودی های اورگانیک گوگل، ورودی از موتورهای جستجوی دیگر، ورودی از شبکه‌های اجتماعی و …)
  2. نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری
  3. وضعیت ترافیک صفحات داخلی (مثل پربازدیدترین صفحات، صفحاتی که بیشترین میزان خروج را دارند و …)
  4. وضعیت سرعت سایت و صفحات
  5. میزان زمان سپری شده در سایت و صفحات مختلف
  6. میزان Bounce Rate (نرخ خروج از صفحات به محض ورود و بدون رفتن به صفحه‌ای دیگر)
  7. وضعیت رتبه صفحات در نتایج جستجو
  8. تعداد و کیفیت لینک‌هایی که به صفحات وب‌سایت داده شده
  9. پیشنهادهایی برای بهبود هر بخش از گزارش
مجید عابد
مجید عابد

مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم.
این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم.
خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.

مقالات: 35

4 دیدگاه

    • درواقع تبدیل شدن که معادل اون در انگلیسی کانورت شدن (Convert) هستش براساس اهدافی که ما توی گوگل آنالیتیکس و یا یندکس متریکا و یا هر ابزار آمارگیر دیگه‌ای که داریم محاسبه می‌شه.
      برای مطالعه بیشتر در مورد اهداف یا همون Goalها میتونید مقاله About goals – Analytics Help رو مطالعه کنید.
      وقتی توی گوگل آنالیتیکس یه Goal تعریف بکنید به طور مثال Goal شما کلیک کردن روی دکمه سفارش کالا باشه، با هر بار اتفاق افتادن این فرایند صفحه وب به گوگل آنالیتیکس اعلام میکنه که اون Goal اتفاق افتاده و یک عدد به اون Goal اضافه میشه و میتونید ببینید که چند مرتبه اون Goal توی سایتتون اتفاق افتاده.
      مثال Goal در گوگل انالیتیکس

    • معمولا ورودی‌هایی که اطلاعات اونها مشخص نیست به این دلیل مشکل دارن که یه آنالیزور وسط راهشون قرار نگرفته.
      معمولا با قرار دادن متغیر UTM در لینک‌هایی که توی کانال‌های مختلف قرار میدید می‌تونید ورودی هر کدوم از اون کانال‌ها رو بررسی کنید.
      به این صورت شما میتونید ورودی هر کمپین رو با جزییاتی که درون UTM قرار میدید کاملا توی گوگل آنالیتیکس و ابزارهای آنالیز دیگه بررسی کنید.
      https://ga-dev-tools.web.app/campaign-url-builder/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *