منظور از دیجیتال مارکتینگ چیست و چه بخش‌هایی دارد؟


دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال مجموعه ای از ابزارها و روش هایی است که از طریق آنها فرایندهای بازاریابی و فروش آنلاین صورت میگیرد.

مهمترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال موارد زیر هستند:

  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)
  • بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM) [شامل ترافیک ارگانیک و خریداری شده]
  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) و پرسونای مشتری
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)
  • استراتژی محتوا (Content Strategy)
  • تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)
  • اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
  • تبلیغات بنری (Banner Advertising) و تبلیغات همسان (Native Advertising)
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ (یا اصطلاح قدیمی آن: تبلیغات موبایلی)
  • بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
  • تولید محتوا
  • بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)

برای آشنایی با بازاریابی دیجیتال ابتدا باید با مفهوم بازاریابی آشنا شوید. سپس مواردی را در مورد شناخت مخاطب و مشتری، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، قیف فروش، کمپین های تبلیغاتی، تولید و مدیریت محتوا، توزیع و ترویج محتوا و آنالیز فرایندهای بازاریابی دیجیتال آشنا شوید.

مبحث بازاریابی دیجیتال خود به تنهایی نیازمند چندین جلد کتاب است ولی برای آشنایی با آن پیشنهاد میشود منابع زیر مطالعه شوند:

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *