سطح‌بندی مشاغل مربوط به سئو

آیا کسانی که در حوزه سئو کار میکنند، سطح بندی دارند (کارآموز، کارشناس سئو، سرگروه تیم سئو، استراتژیست سئو‫ و …)؟ مهمترین انتظارات متناسب با هر سطح چیست؟

اصولا در وب‌سایت‌های تازه تاسیس این مورد جدی گرفته نمی‌شود ولی در برندهای بزرگتر معمولا بخش سئو زیرمجموعه قسمت دیجیتال مارکتینگ قرار میگیرد که می‌تواند به نسبت نیاز مجموعه زیربخش‌هایی داشته باشد.

در کسب و کارهای محلی و تازه کار معمولا قسمت سئو به یک کارشناس سئو سپرده می‌شود و کم کم افراد دیگری تحت عنوان کارآموز سئو به تیم اضافه می‌شوند و با گسترش افراد، تیم به یک کارشناس سنیور و باتجربه برای مدیریت کارآموزهایی که کم کم به کارشناس سئو تبدیل شده‌اند نیازمند می شود که این کارشناس نیز مدیر سئو نام خواهد گرفت.

در صورتیکه پروژه بزرگتر شود و مدیریت هر قسمت از فعالیت‌های سئو (مانند کیورد ریسرچ، بررسی فنی و …) به یکی از مدیران سئو سپرده شود، تیم نیازمند به یک سرپرست یا هد سئو برای مدیریت و برنامه‌ریزی تمام بخش ها و برگزاری جلسات و هماهنگی با تیم‌های دیگر می‌شود.

تصویر پیش‌فرض
مجید عابد
مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم. این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم. خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.
مقالات: 28
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments