آیا کسانی که در حوزه سئو کار میکنند، سطح بندی دارند (کارآموز، کارشناس سئو، سرگروه تیم سئو، استراتژیست سئو و …)؟ مهمترین انتظارات متناسب با هر سطح چیست؟
اصولا در وبسایتهای تازه تاسیس این مورد جدی گرفته نمیشود ولی در برندهای بزرگتر معمولا بخش سئو زیرمجموعه قسمت دیجیتال مارکتینگ قرار میگیرد که میتواند به نسبت نیاز مجموعه زیربخشهایی داشته باشد.
در کسب و کارهای محلی و تازه کار معمولا قسمت سئو به یک کارشناس سئو سپرده میشود و کم کم افراد دیگری تحت عنوان کارآموز سئو به تیم اضافه میشوند و با گسترش افراد، تیم به یک کارشناس سنیور و باتجربه برای مدیریت کارآموزهایی که کم کم به کارشناس سئو تبدیل شدهاند نیازمند می شود که این کارشناس نیز مدیر سئو نام خواهد گرفت.
در صورتیکه پروژه بزرگتر شود و مدیریت هر قسمت از فعالیتهای سئو (مانند کیورد ریسرچ، بررسی فنی و …) به یکی از مدیران سئو سپرده شود، تیم نیازمند به یک سرپرست یا هد سئو برای مدیریت و برنامهریزی تمام بخش ها و برگزاری جلسات و هماهنگی با تیمهای دیگر میشود.
خیلی هم عالی. مشاوره سئو کجای این ترتیبه؟
معمولا مشاوره سئو از خارج از مجموعه انجام میشه و اگر شخصی به اسم مشاور سئو در یک شرکت استخدام بشه معمولا با یکی از سمتهای کارشناس سئو و یا مدیر سئو استخدام میشه.
وبسایتهایی که از مشاور سئو خدمات میگیرن یا خودشون تیم سئو ندارن و میخوان با کمک مشاور سئو کم کم این تیم رو راه بندازن و نیازهای خودشون رو برطرف کنن و یا تیم سئو دارن و به صورت کوتاه مدت برای حل مشکلات خاصی یا رسیدن به اهداف خاصی از مشاور سئو کمک میگیرن.