چگونه میتوان مشتری‌های واقعی را از واسطه‌ها و افرادی که فقط به دنبال قیمت گرفتن هستند جدا کرد؟

یک کارشناس و یا شرکت ارائه دهنده ی خدمات سئو بارها با این مسئله روبرو خواهد شد که چند دسته از افرادی که مشتری واقعی نیستند اقدام به تماس برقرار کردن و یا برگذاری جلسات می کنند و وقت و انرژی تیم و یا کارشناس را میگیرند. این افراد به چند دسته تقسیم می شوند:

افرادی که در پرسونای مشتری شما قرار نمی‌گیرند.

افرادی که واسطه هستند و میخواهند با واسطه گری درآمدی کسب کنند و مسئولیتی نمی پذیرند.

افرادی که به دنبال تهیه یک پروپوزال رایگان، استراتژی یا مجموعه راهکارهایی هستند که خود و یا تیم آنها اقدام به برطرف کردن مشکلات نماید.

افرادی که به دنبال نیروی رایگان، کارآموز و یا حداقل هزینه و حداکثر بازدهی هستند.

رقبایی که به دنبال قیمت گرفتن و بدست آوردن جزییات قراردادهای شما هستند.

طی سال های مختلف اولین راهکاری که بدست آوردم این بوده که اگر فردی درخواست ارائه خدمات سئو داشت در مرحله اول از او درخواست کنم که دسترسی هایی از وب سایت مورد نظر به من بدهد تا بررسی کنم که آیا میتوانم راهکاری برای این وب سایت ارائه دهم یا خیر. معمولا برندهای بزرگ در صورتیکه قرارداد عدم افشای اطلاعات محرمانه یا NDA امضا نشده باشد کوچکترین دسترسی به شخص نخواهند داد ولی در مورد شرکت های کوچک و  وبسایت های تازه تاسیس معمولا بخشی از افرادی که مشتری واقعی نیستند به این صورت فیلتر خواهند شد.

معمولا از افرادی که درخواست تحلیل رایگان می کنند میپرسم که آیا حاضرند خدمات خودشان را به رایگان به من ارئه دهند یا خیر، معمولا بهانه هایی می آورند از قبیل اینکه ما تا متوجه نشیم چه کارهایی قرار است انجام دهید نمی توانیم به شما اعتماد کنیم، در این موارد آنها را توجیه خواهم کرد که دانش سئو دانشی نیست که یک شبه بتوان به آن رسید، نیاز به سال ها تلاش و آموزش دارد ولی بخش زیادی از آن به شدت شبیه به یک پزشک عمومی و یا متخصص است که بیشترین درآمدش را از مشاوره و نسخه نوشتن برای بیماران خود کسب می کند.

آیا تا بحال از یک پزشک تقاضا کرده اند که اول نسخه بده اگر بررسی کردیم دیدیم نسخه را دوست داریم و حالمان خوب شد آنموقع پول ویزیت را پرداخت می کنیم؟

افرادی هستند که درهمان ابتدای کار درمورد حق دلالی و واسطه گری با شما صحبت میکنند، مسئولیت اینکار برعهده خود شماست ولی تجربه نشان داده که این افراد علاوه بر اینکه هیچگونه مسئولیتی نمی پذیرند، به راحتی در مواردی با قیمت کمتر از شما و سود بیشتر برای آنها معامله را بهم زده و یا دردسرهایی برای شما ایجاد می کنند.

کارشناسان سئوی تازه‌کار در همان ابتدای کار عمدتا با افرادی روبرو می شوند که از آنها تقاضا میکنند برای بدست آوردن رزومه، به آنها خدمات رایگان و یا با قیمت بسیار پایین ارائه دهند.

دوست عزیز، توجه داشته باش که هیچ شرکتی حاضر نیست به شخصی که قبلا خدمات رایگان داده بابت ارائه همان خدمات، مبلغی پرداخت کند، پیشنهاد میکنم بجای پر کردن رزومه خود با خدمات رایگان تصمیم بگیرید که رزومه خود را با شرکت های معتبر که برای آنها کیفیت اولیت بالاتری نسبت به قیمت دارد پر کنید.

مسئولیت کار کردن برای رضای خدا، فعالیت های خیریه و انسان دوستانه، فعالیت های ناسیونالیستی و اعتقادی و هرگونه فعالیتی که هدفی به غیر از هدف مالی دارند با خودتان فقط پیشنهاد میکنم، تجربه را تجربه نکنید.

مجید عابد
مجید عابد

مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم.
این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم.
خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.

مقالات: 36

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *