وظایف یک کارشناس سئو در کسب و کار چیست؟

کارشناس سئو میتواند با بررسی وضعیت فعلی وب‌سایت، آنالیز رقبا و بررسی اهداف و امکانات موجود با یک برند همکاری کند.

معمولا این همکاری بسته به نیاز و امکانات آن وب‌سایت به دو شیوه ی مشاوره سئو و یا ارائه خدمات سئو صورت میگیرد.

باید در نظر داشت که سئو یکی از زیرمجموعه‌های بخش دیجیتال مارکتینگ یک وب‌سایت محسوب می‌شود و با توجه به این موضوع فعالیت‌های بخش سئو باید همسو با استراتژی‌های تیم دیجیتال مارکتینگ باشد.

کارشناس سئو وظایفی از جمله تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی، بررسی و توسعه محتوا، بررسی فنی وب‌سایت، آموزش سئو به کارشناسان وب‌سایت دارد.

کارشناس سئو باید به‌روز باشد و منابع معتبر آموزش سئو را به طور مداوم مطالعه نماید.

مجید عابد
مجید عابد

مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم.
این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم.
خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.

مقالات: 36

4 دیدگاه

  1. متاسفانه خیلی احتمال داره مسئولیت اضافی به گردن کارشناس سئو بیوفته. چه گردن شخص بندازند چه خود شخص قبول کنه. به هر حال باید از ریز مسئولیت‌ها و وظایف باخبر باشیم.

    • دقیقا
      متاسفانه در ایران کسب و کارهای کوچک بیشتر به این شکل یپش میرن که یه نفر استخدام می‌کنن و ازش انتظار دارن تو تمام حیطه‌ها متخصص باشه از جمله تهیه محتوا، طراحی سایت، سئو، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و …
      البته این موضوع تقصیر خود اشخاصی که با این مجموعه‌ها همکاری می‌کنند هم هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *