مدیر هستید؟ این سوال‌ها را قبل از شروع همکاری یا استخدام از کارشناس سئو یا شرکت ارائه دهنده سئو بپرسید.

بعد از سال ها تجربه یکی از بزرگترین تفاوت هایی که بین کارشناسان سئو هنگام مصاحبه استخدامی مشاهده کردم در عین ناباوری میزان تسلط به زبان انگلیسی بوده است. یک کارشناس سئو برای به روز بودن دائما باید درحال مطالعه مستندات زبان انگلیسی و مشاهده فیلم های آموزشی به زبان انگلیسی باشد.

همچنین حین کار بینهایت موقعیت هایی پیش خواهد آمد که کارشناس سئو باید با تحقیق و پرسش سوال در انجمن ها و محافل بین المللی راهکار مناسبی برای مسائل بوجود آمده بدست آورد.

متاسفانه عمده کارشناسان هنگام مصاحبه وانمود میکنند که به زبان انگلیسی مسلط هستند ولی درواقع از توانایی های ذکر شده برخوردار نیستند.

مورد بعدی نمونه کارهای قبلی و یا معرفی شدن از طرف شخص و شرکت دیگری است که از خدمات این فرد یا شرکت رضایت داشته باشند. توجه داشته باشید که این مورد میتواند ساختگی باشد و حتما تحقیقات کامل به عمل آورید.

مورد بعدی برنامه داشتن است، ممکن است یک فرد یا شرکت ادعا کند که استراتژی هایی محرمانه برای کسب رتبه اول در گوگل و سایر موتورهای جستجو دارد، در صورت مواجه با این افراد آنها را با مستندات منتشر شده و راهنماهای گوگل به چالش بکشید.

اگر یک کارشناس تکنیک هایی از سئو بلد است که خود گوگل بلد نیست و اتفاقا حاضر نیست آن را با شما در میان بگذارد قطعا کاسه ای زیر نیم کاسه است، پس لازم است که نگران از بین رفتن تمام هزینه ای که برای راه اندازی وب سایت و برندینگ مجموعه خود کرده اید باشید.

از کارشناس یا شرکت بخواهید خدماتی که ارائه می دهند را با جزییات بگویند اگر فقط بر روی یک خدمت تمرکز دارند مانند لینک سازی یا تولید محتوا، احتمالا شما برای خدمات دیگر مانند توسعه فنی وب سایت،  بهبود تجربه کاربری و موارد دیگر نیازمند شرکت های دیگری نیز خواهید شد.

مطمئن شوید که مفهوم موفقت در سئو از نظر شما و آن شرکت یا فرد نزدیک به یکدیگر باشد، ممکن است برای فردی موفقت در سئو به معنی رتبه یک گوگل در یک کلمه باشد، برای فرد دیگری بهبود رتبه الکسا، برای فرد دیگری افزایش فروش، برای فرد دیگری بهبود سرعت وب سایت و چندین فاکتور دیگر.

بپرسید سئو چقدر طول میکشد؟ متخصصان با تجربه میدانند که فرایند سئو یک فرایند بلندمدت است و علاوه برآن بعد از اتمام همکاری با شرکت یا فرد ارائه دهنده خدمات سئو، همچنان برای مدت طولانی وب سایت وضعیت قابل قبولی در موتورهای جستجو خواهد داشت، درمقابل افراد معتقد به فرایندهای سئوی کلاه سیاه قادرند در مدت زمان کوتاهی به نتیجه های نسبتا مطلوب برسند ولی این نتایج برای بلند مدت ماندگار نباشد و ریسک ها و آسیب هایی در بلند مدت به همراه داشته باشد.

همچنین در مورد زمان‌بندی و شیوه گزارش دهی آن فرد یا شرکت از خدمات ارئه داده شده، اطمینان حاصل کنید.

مجید عابد
مجید عابد

مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم.
این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم.
خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.

مقالات: 36

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *