مهمترین ابزارهای سئو کدامند؟

سئو از بخش های مختلفی تشکیل شده و برای هر بخش نرم افزارهای تخصصی مختلفی ایجاد شده اند، در ابتدا پیشنهاد میشود که کاربران با ابزارهایی که خود موتورهای جستجوگر در اختیار کارشناسان سئو گذاشته اند آشنا شوند.

ابزارهایی که شرکت گوگل در اختیار کاربران قرار داده و می توانند کمک زیادی به یک کارشناس سئو کنند موارد زیر هستند:

همچنین ابزارهایی برای فعالیت های کیورد ریسرچ وجود دارد که از مهمترین آنها میتوان به ابزارهای SERP Checker که وضعیت رتبه وب سایت در موتورهای جستجوگر را نمایش میدهند مانند SEO PowerSuite و یا Serposcope اشاره کرد.

همچنین برای فرایند تحقیق کلمات کلیدی شامل: جمع آوری و آنالیز میزان جستجو ارزش قیمتی و سختی کلمات کلیدی میتوان از ابزارهایی مانند KWFinder.com ، keywordtool.io ، Alexa Pro و موارد دیگر استفاده کرد.

برای لینک سازی و شناسایی بک لینک های رقبا میتوان از ابزارهایی مانند Ahrefs استفاده کرد.

برای بررسی فنی وب سایت میتوان از کرالر قدرتمند Screaming Frog SEO Spider استفاده کرد.

برای بررسی سرعت وب سایت میتوان از ابزارهایی مانند GTMetrix.com استفاده کرد.

همچنین ابزارهای چندکاره ای هستند که گزارشهای جذابی از خطاهای سئویی قابل مشاهده از وب سایت می دهند مانند: woorank.com و sitechecker.pro

جهت مشاهده لیست کاملی از ابزارهای سئو میتوانید از منبع زیر استفاده کنید:

SEO Tools: The Complete List (2021 Update)

با مطالعه منابع معتبر آموزش سئو میتوانید به رایگان با روش کار اکثر نرم‌افزارها و سرویس‌های سئو آشنا شوید.

مجید عابد
مجید عابد

مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم.
این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم.
خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.

مقالات: 36

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *