تاثیر بک لینک های نوفالو در سئو (بخش اول)

من چند سال پیش بحث های زیادی کردم در رابطه با اینکه یکی از مهمترین فاکتورهای لینک ها از نظر گوگل کارایی اون لینک هست (تجربه)، البته در مورد اینکه گوگل از تمام ابزارهایی که در اختیار داره استفاده میکنه دیگه برای شخص من کاملا روشن شده، ابزارهایی از قبیل گوگل آنالیتیکس، وب مستر تولز، مرورگر کروم، اندروید، صفحه کلید گوگل، پیکاسا، گوگل اسیستنت و بی نهایت ابزار دیگه ولی نکته ای که میخوام در موردش صحبت کنم چیز دیگه ای هست.

خود گوگل بارها گفته که لینک خریداری شده در صورتی که ناقل پیج رنک باشه، اسپم محسوب میشه (دانش)

منبع: قوانین گوگل در مورد لینک سازی

که می تونید در صورتیکه لینکی مشاهده کردید که خریداری شده بود و پیج رنک انتقال میداد از این لینک گزارش کنید:

معرفی لینک های خریداری شده به گوگل

حالا در صورتی که من یک صفحه محصول درست کنم و صد در صد سئو شده بذارم تو سایت جدیدم که یک هفته است مثلا راه افتاده و همون محصول رو دیجی کالا بذاره توی سایتش بدون اینکه هیچ پروموشنی داشته باشه و هیچ کار مرتبط با سئویی داشته باشه در صفحه اش، صفحه مورد نظرش از من بالاتر می ایسته (تجربه)

دلیل این کار چی می تونه باشه، گوگول به برندها اهمیت خیلی بالاتری از سایت های شخصی میده (دانش)

(در مورد ارتباط برندینگ و سئو تحقیق و مطالعه کنید)

 

حالا با فرض اینکه گوگل در تلاشه تا برندها رو تشخیص بده و متوجه بشه مردم از چه سایت هایی رضایت دارند و دوستشون دارند و به اونها اعتماد دارند یکی از کاراهایی که گوگل تو این زمینه می تونه بکنه بررسی اینترنت به دنبال برندها و رفتارهای برندها مخصوصا رفتارهای تجاری و تبلیغاتی اونهاست.

به این نکته توجه داشته باشید که گوگل اعلام کرده که خرید و فروش لینک برای انتقال پیج رنک غیرمجازه و اسپم محسوب میشه ولی آیا در مورد این نکته هم بحثی کرده که اگر یک برند معروف بخواد توی یک سایت برای توسعه برند و استراتژی های برندینگ لینکش رو قرار بده و البته برچسب نوفالو هم روی اون لینک بگذاره که پیج رنک انتقال پیدا نکنه آیا باز هم این استراتژی برندینگ اسپم محسوب میشه یا خیر؟ (تجربه = اگر اسپم محسوب میشد دیجی کالا و هیچ برند دیگه ای الان بالا نبودن)

تا اینجا تجربه وعلم میگه لینک سازی نوفالو آسیبی به وب سایت ما نمی زنه اما در مورد اینکه سود میرسونه یا خیر؟

شما اگر گوگل باشید، چند راه دارید که بتونید به وب سایت ها از نظر میزان برند بودن و محبوب بودن امتیاز بدید؟

  • میزان سرچ کاربران برای عبارت های برند و نام تجاری
  • میزان لینک سازی با انکرتکست های برندی و نام تجاری
  • ریپورتاژ های خبری و وجود برند در رسانه های مختلف
  • میزان واکنش های کاربران به مشاهده کلمه های برند و نام تجاری در نتایج جستجو و وب سایت ها …
  • میزان لینک سازی تبلیغاتی و نوفالو و بنرهای استفاده شده
  • (حتی من معتقدم نام برده شدن از کلمات برندی در سایت های دیگه هم میتونه معیاری باشه برای محبوب تر بودن یک برند نسبت به برند دیگه) (حدس)
  • استفاده از تبلیغات گوگلی، ادوردز، دابل کلیک و انواع مختلف تبلیغات آنلاین و SEM

شاید بپرسید گوگل چطوری میتونه متوجه بشه که چه کلمه ای برند هست و چه کلمه ای کلمه تجاری (ادوردز دار) و کلمات بی استفاده (استاپ ورد) هست.

همونطوری که وقتی یک برند معروف رو سرچ میکنید در گزینه اول برای اون برند Site Links نمایش میده

در رابطه با اینکه چطوری بتونیم به گوگل تفهیم کنیم که برند ما چی هست و سایت لینکس بگیریم در آینده بحث خواهیم کرد.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشه

 

با آرزوی موفقیت

دوست شما

مجید عابد

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *