تحقیق کلمات کلیدی: جمع‌آوری، دسته‌بندی، آنالیز و بهینه‌سازی کلمات کلیدی در سایت

در این مقاله به طور کامل تحقیق کلمه کلیدی آموزش داده خواهد شد و تمام ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی معرفی خواهند شد.

باز هم با یک مقاله راجع به سئو در خدمت شما هستیم و تلاش میکنیم بتوانیم به برخی از سوالات شما پاسخ دهیم و درصورتیکه ابهامی برای شما وجود داشت خوشحال خواهیم شد که آن را از طریق بخش نظرات در انتهای مقاله با ما در میان بگذارید.

یکی از مهمترین وظایف یک کارشناس سئو، تحقیق کلمات کلیدی است. تحقیق کلمات کلیدی نه تنها در سئو اهمیت دارد بلکه در دیجیتال مارکتینگ، SEM، کانتنت مارکتینگ، اینباند مارکتینگ نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

اگر بخواهید به طور مفصل به تحقیق کلمات کلیدی تسلط پیدا کنید پیشنهاد میکنم منابع معتبر سئو را مطالعه نمایید.

شاید بتوان به جرات گفت مهمترین فرایند در سئو فرایند تحقیق کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی در seo مهمترین نقش را دارند و درواقع اگر کلمه ای جستجو نشود موتور جستجویی هم نیست که بخواهیم بهینه اش کنیم.

تحقیق کلمات کلیدی که در انگلیسی به آن Keyword Research (کیورد ریسرچ) گفته می‌شود، به معنی پیدا کردن کلمات کلیدی، تحلیل جزییات آنها برای وب سایت است. انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای تولید محتوا به صاحبان سایت کمک میکند تا بیشترین ورودی ها را جذب کنند.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

منظور از کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی، کلیدواژه یا عبارت کلیدی که در انگلیسی به آن Keyword (کی ورد) گفته میشود عبارتی است که کاربران اینترنت برای پیدا کردن محتوای خاصی، درون موتورهای جستجوگر، جستجو می کنند.

این عبارت جستجو شده، می تواند ازنظر تعداد کارکتر بسیار کوتاه باشد یا حتی یک جمله یا سوال طولانی باشد. در بسیاری از مواقع موتورهای جستجوگر با پیشنهاد کلمات و عباراتی مشابه و نزدیک به کاربران به آنها کمک میکنند تا کلمات کلیدی مناسب تری برای پیدا کردن محتوای موردنظرشان جستجو کنند.

انواع کلمات کلیدی

کلمات و عبارات کلیدی به صورت کلی به دو دسته کوتاه (Short Tail یا Broad) و مرکب یا دنباله‌دار (Long tail) تقسیم میشوند.

کلمات کوتاه (Broad)

معمولا شامل یک یا دو کلمه میشوند و از کلمات مرکب به مراتب سخت تر می باشند.

کلمات مرکب یا دم‌بلند (Long tail)

کلمات کلیدی لانگ تیل شامل بیش از دو کلمه هستند و بدست آوردن رتبه بالا برای این کلمات نسبت به کلمات کوتاه معمولا بسیار ساده تر است.

همچنین کلمات کلیدی را می توان برحسب هدف کاربر از جستجو نیز دسته بندی کرد. در این رابطه پیشنهاد می‌کنم مقاله سرچ اینتنت یا هدف کاربر از جستجو چیست را مطالعه نمایید.

فرایند تحقیق کلمات کلیدی چگونه است؟

به طور خلاصه فرایند تحقیق کلمات کلیدی به معنی یافتن کلمات کلیدی مناسب برای بکار بردن در مقاله و محتوای وب سایت است.

کارشناسان سئو برای تحقیق کلمات کلیدی معمولا راهکارهای متفاوتی دارند ولی در اینجا من روش و راهکار خودم را با شما به اشتراک میگذارم.

من اصولا مراحل زیر را به ترتیب برای تحقیق کلمات کلیدی انجام میدهم.

  1. جمع آوری موضوع و کلمات کلیدی اولیه کارفرما
  2. جمع آوری کلمات کلیدی رقبا
  3. بدست آوردن کلمات کلیدی پیشنهادی
  4. تحلیل جزییات کلمات کلیدی
  5. دسته بندی کلمات کلیدی براساس موضوع و هدف از جستجو
  6. تعیین صفحات هر کلمه کلیدی و تفکیک و ادغام صفحات
  7. بکار بردن کلمات کلیدی در وب سایت
  8. جمع آوری کلمات جستجو شده خود وب سایت
  9. آنالیز وضعیت کلمات کلیدی در وب سایت
  10. بهینه سازی کلمات کلیدی با رتبه پایین در وب سایت

و در نهایت بازبینی چرخه

جمع آوری موضوع و کلمات کلیدی اولیه کارفرما

در این شیوه کلمات کلیدی با اهمیت بالا برای کارفرما به صورت دستنویس یا تایپ شده جمع آوری میشود. این کلمات میتوانند با توجه به تجربه کارفرما، پرسش از مشتریان فعلی و یا توفان ذهنی فهرست شوند.

هدف از جستجوی این کلمات معمولا از نوع Commercial و محصولات و خدمات ما به همراه کلماتی مانند قیمت و خرید و … که از نوع Transactional نیز هستند، می باشند.

در این مرحله ممکن است مفاهیم زیادی را بدست آورده باشید ولی از آنجا که این مفاهیم میتوانند از میزان سختی متفاوتی از نظر سئو برخوردار باشند شما میتوانید در این مرحله کلمات کلیدی خود را توسط ابزار KWFINDER و یا ابزارهای مشابه آنالیز کنید تا متوجه شوید کدام کلمه کلیدی برای شروع پروژه شما مناسب‌تر است. در ادامه سعی می‌کنیم مهمترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را معرفی کنیم.

مهمترین کلمات کلیدی ای که میتوانید برای شروع استفاده کنید کلماتی هستند که وب سایت و صفحه وب شما با این کلمات، پیش از این در نتایج جستجوی گوگل قرار داشته است.

این کلمات را از Google Search Console و یا Google Analytics میتوانید مشاهده کنید.

هنگام شروع تحقیقات کلمات کلیدی دو حالت وجود دارد، یا شما صفحه ای از قبل برای محصول مورد نظر ایجاد کرده اید و اکانت گوگل سرچ کنسول فعال دارید، یا از ابتدا درحال ایجاد کلمات کلیدی هستید، در صورتیکه صفحه دارید و در گوگل سرچ کنسول کوئری های این صفحه وجود دارند از دو مرحله بعد اقدام کنید، در غیر این صورت این مراحل را به زمانی که صفحه ایجاد کردید و در گوگل ایندکس شد، انتقال دهید.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

در تحقیق کلمات کلیدی به غیر از ابزارهای عمومی برای مدیریت مجموعه ای از کلمات کلیدی مانند مایکروسافت اکسل، به ابزارهای تخصصی دیگری نیاز داریم. معمولا اکثر ابزارهای سئو امکاناتی برای تحقیق کلمات کلیدی دارند ولی ابزارهای تخصصی نیز برای فرایند تحقیق کلمات کلیدی، ساخته شده‌اند.

ابزارهای انالیتیکس و درون سایتی

کلمات کلیدی ورودی از نتایج جستجو در Google Analytics

یکی از بهترین جاهایی که میتوانید از آنها برای پیدا کردن کلمات کلیدی پیشنهادی کمک بگیرید ابزار Google Analytics است، این ابزار به شما کمک میکند که کلماتی که از طریق آنها کاربران یک بار قبلا وارد سایت شده اند را پیدا کنید و در صورتیکه صفحه وب مورد نظر ما در هر یکی از این کلمات گزینه اول نبود، با بهینه سازی های درون صفحه ای و پروموت محتوای مورد نظر تلاش برای کسب گزینه اول نماییم.

به منظور پیدا کردن کلمات جستجو شده کاربران میتوانید از پنل سمت راست، گزینه Acquisition زیرمنوی Campaigns گزینه Organic Keywords را انتخاب کنید.

گوگل سرچ کنسول

این شیوه زمانی مناسب است که صفحاتی از وب سایت شما راه اندازی شده باشند و گوگل درکی از محتوای وب سایت شما بدست آورده باشد.

ابتدا وارد اکانت گوگل وب مستر تولز می شویم و پراپرتی مورد نظرمان را انتخاب می کنیم. سپس از منوی Search Traffic گزینه Search Analytics رو انتخاب می‌کنیم.

اکنون در پنجره باز شده گزینه Queries containing را انتخاب کرده و کلمه کلیدی عمومی را وارد می کنیم تا کلمات بلندتر این کلمه که کاربران وب سایت ما جستجو کرده اند برای ما نمایش داده شود. بعد از اینکه کلمه کلیدی مورد نظر را وارد کردید و بر روی OK کلیک کردید با مجموعه ای از کلماتی که کاربران جستجو کرده اند تا به سایت ما بیایند رو برو می شوید حالا اطمینان حاصل کنید که در بالای صفحه هر چهار گزینه Clicks, Impressions, CTR و Position تیک خورده باشند و در سمت راست صفحه گزینه Dates بر روی حالت Last 16 mounths قرار گرفته باشد.

حالا در صورتیکه جدول فوق را بر روی گزینه Impression سورت کنید می توانید مرتبط ترین کلمات کلیدی مربوطه با کلمه ای که شما فیلتر کردید را با صفحات وب سایت ما از دیدگاه گوگل مشاهده فرمایید.

از پایین صفحه گزینه Export را انتخاب کرده و از کلمات کلیدی خروجی گرفته، خروجی فوق را با نوت پد باز کنید و فایل موردنظر را مجدد با Encoding  UTF-8 ذخیره نمایید و با اکسل باز کنید، در اکسل با استفاده از منوی Date و گزینه Text to Column کلمات کلیدی را از یکدیگر جدا کرده و کلمات کلیدی بدست آمده را به اکسل پروژه کلمات کلیدی اضافه نمایید.

بهترین حالت برای بدست آوردن کلمات کلیدی از کنسول جستجوی گوگل زمانی است که آدرس های صفحات وب سایت شما انگلیسی بوده، به صورت ساختار درختی و زیرمجموعه هم قرار گرفته باشند، دسته بندی ها براساس قصد و نیاز کاربر جدا شده باشند و به قول معروف دو مفهوم Topic Cluster و Silo Structure در آنها رعایت شده باشد.

اکنون زمان این رسیده تا کلمات بدست آمده را بررسی کنید و کلمات مرتبط و پیشنهادی این مجموعه به همراه میزان سختی هر کلمه را نیز بدست آورید و به اکسل کلمات کلیدی اضافه نمایید.

بدست آوردن کلمات کلیدی ازMatomo, Yandex Metrica و سایر آنالیتیکس‌ها

معمولا هر یک از  ابزارهای آنالیتیکس وب سایت ها توانایی نمایش دادن کلمات کلیدی ای که کاربرهای وب سایت آن کلمات را جستجو کرده اند و به وب سایت شما آمده اند را دارند.

چگونه متوجه شویم کلمات کلیدی Not Defined را در نرم‌افزار Google Analytics چه کلماتی هستند؟

هرچند برخی از آنالیتیکس ها تعدادی از کلمات کلیدی ای که کاربران آنها در گوگل و یا شبکه های اجتماعی دیگر لاگین بوده اند را به دلایل مختلف امنیتی به صورت Not Defined  نمایش می دهند اما ابزارهایی هم برای این کار تهیه شده اند که می توانند کلمات کلیدی مشخص نشده را نمایش دهند مانند ابزار keyword hero.  

به غیر از نرم افزار keyword hero شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار SEMRush در بخش Organic Traffic Insights با اتصال گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول سایت خود، کلمات Undefined را شناسایی کنید.

جستجوی کلمه کلیدی در سایت ما توسط گوگل

یکی دیگر از راه های بدست آوردن کلمات کلیدی جستجو کردن آن کلمه در وب سایت خود و یا در گوگل می باشد، کلماتی که گوگل آنها را پررنگ نمایش میدهد گاهی با کلماتی که ما انتظار داریم تفاوت بسیار زیادی دارد، بدین شکل ما می توانیم تشخیص دهیم گوگل چه کلماتی از وب سای  ت ما را نزدیک به کلمه کلیدی جستجو شده می بیند، همچنین از Site Links رقبا و همینطور از عناوینی که رقبا برای صفحات خود بر می گزینند نیز می توانید ایده های بسیار خوبی در این زمینه بگیرید.

ابزارهای جمع‌آوری کلمات کلیدی رقبا

خیلی وقت‌ها شما رقبای اصلی خود را می‌شناسید و می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن کلمات کلیدی رقبا را جمع‌آوری کنید و توسط آنها اقدام به تولید محتوا کنید.

الکسا پرو

توسط این ابزار می‌توانید با وارد کردن دامین مورد نظر کلمات کلیدی ای که بیشترین ورودی را برای آن سایت آورده‌اند را مشاهده کنید.

ابزار Semrush

ابزار Semrush یک ابزار غیر رایگان است که امکانات زیادی به کارشناس‌‌های سئو می‌دهد. یکی از بهترین امکاناتی که این ابزاردر اختیار کارشناس‌های سئو می‌گذارد آنالیز رقبا، مخصوصا آنالیز کلمات کلیدی طبیعی (اورگانیک) رقبا است.

برای مشاهده کلمات کلیدی وب‌سایت رقیب کافیست بعد از ورود به نرم‌افزار Semrush به منوی سمت چپ وارد بخش Organic Research شوید و بعد از آن دامنه رقیب مورد نظر را وارد کنید و مهمترین کلمات کلیدی وب‌سایت رقیب را مشاهده کنید.

Anchor Text وب سایت های همکار و رقیب

یکی از فاکتورهای اصلی رتبه بندی کلمات کلیدی در گوگل، قرار گرفتن کلمات کلیدی در Anchor Text وب سایت های مختلف می باشد. با توجه به اینکه وب سایت هایی که در نتایج بالای جستجو برای هر کلمه ی کلیدی قرار دارند بر این امر واقف می باشند این فرصت در اختیار ما قرار میگیرد که با آنالیز کردن لینک های داخلی رقبای حرفه ای خود بتوانیم به یک لیست حرفه ای و قدرتمند از کلمات کلیدی دست یابیم.

یکی از بهترین روش ها برای بدست آوردن لیست کلمات کلیدی لینک شده در وب سایت ها، آنالیز وب سایت مورد نظر با نرم افزار Screaming Frog SEO Spider می باشد.

راهنمای انگلیسی آنالیز لینک های داخلی وب سایت توسط این نرم افزار را می توانید در لینک زیر مشاهده نمایید.                                                                             screamingfrog.co.uk/audit-backlinks

ابزارهای رنک ترکر

ابزارهای رنک ترکر، ابزارهایی هستند که وضعیت رتبه یک یا چند وبسایت را برای کلمات کلیدی مورد نظر مشخص می‌کنند.

گوگل سرچ کنسول

اصلی ترین نرم افزاری که می‌توانید وضعیت کلمات کلیدی مرتبط با وب‌سایت خود را با جزییات زیاد و به روز در آن مشاهده کنید.

توسط نرم افزار گوگل سرچ کنسول شما می‌توانید

  1. مهمترین کلمات کلیدی وب‌سایت خود را مشاهده کنید.
  2. وضعیت میانگین رتبه آن کلمات کلیدی مورد نظر را مشاهده کنید.
  3. بازه زمانی مروبط به اطلاعات کلمات کلیدی را تغییر دهید.
  4. کلمات کلیدی مورد نظر را برروی یک صفحه خاص یا دسته‌بندی خاص فیلتر کنید.
  5. از فیلترهای دیگری برای دسته‌بندی کلمات کلیدی استفاده کنید.
  6. و …

بینگ وب‌مستر تولز

اگر نیاز به اطلاعات مشابهی که گوگل سرچ کنسول ارائه می‌دهد در مورد موتور جستجوی بینگ داشتید، احتمالا بهترین پیشنهاد به شما بینگ وبمستر تولز است.

تقریبا همان اطلاعات از طرف موتور جستجوی بینگ

ابزارهای پیشنهاد کلمات کلیدی

این ابزارها، ابزارهایی هستند که کلمات کلید اولیه را به آنها میدهیم و آن ابزارها صدها و گاهی هزاران کلمات کلیدی پیشنهادی مرتبط با آنها به ما ارائه میدهند.

تحقیق کلمات کلیدی چالش هایی نیز به همراه دارد به عنوان مثال هنگام کار کردن با کلمات کلیدی فارسی معمولا در برخی از ابزارها مشکل ناسازگاری با کلمات کلیدی فارسی وجود دارد.

وب‌سایت UbberSuggest

استفاده از این سرویس رایگان است و از زبان فارسی نیز به خوبی پشتیبانی می کند. به سادگی میتوانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را از نظر سختی آنالیز کنید و کلمات کلیدی پیشنهادی برای آنها پیدا کنید.

الگوریتم این سرویس بسیار مشابه ابزار Kwfinder میباشد با این تفاوت که رایگان است.

وب سایت kwfinder.com

به وب سایت kwfinder.com بروید و بعد از لاگین شدن، به تب Autocomplete رفته و کلمه کلیدی مورد نظر را جستجو کنید و کلمات مورد نظرات را انتخاب کنید و بر روی گزینه Export کلیک کنید و خروجی بگیرید.

کلمات بدست آمده را با استفاده از شیوه جستجو در گوگل مرتبط یابی نمایید و به اکسل کلمات کلیدی خود اضافه نمایید.

در صورتیکه هنگام ورود و عضویت نتوانستید از وب سایت استفاده کنید میتوانید اکستنشن SEO Extension [Metrics, Backlinks, On-Page] مخصوص مرورگر کروم را نصب کنید و میتوانید با عضویت در وب سایت این ابزار، از طریق این افزونه، 10 روز از امکانات محدود این سرویس استفاده کنید.

کلمات پیشنهادی گوگل (Autocomplete)

یکی از مهمترین بخش هایی که به شما کمک می کند کلمات مرکب و مرتبط برای صنعت خود پیدا کنید کلمات پیشنهادی جستجو شده در گوگل می باشد. کافیست کلمه مورد نظر خود را در کادر جستجوی گوگل وارد کنید، گوگل با استفاده از آن کلمه، به شما کلمات دیگری برای انتخاب پیشنهاد می کند که میتوانید از این طریق محبوب ترین کلمات مرکب را مشاهده کنید، برخی از سئوکارها معتقد هستند هر کلمه ای که از نظر جایگاه در کادر تکمیل خودکار، بالاتر قرار گرفته باشد، جستجوی بیشتری دارد.

توجه داشته باشید که سرویس Autocomplete قبل از جستجو با بعد از جستجو نتایج متفاوتی دارند.

وب سایت infinitesuggest.com

این سرویس به شما کمک میکند تا کلمات تکمیل خودکار گوگل را با شیوه ای آسانتر بدست آورید. همچنین میتوانید با یک کلیک هر کلمه را مجددا جستجو کنید و یا تمام کلمات را ذخیره کنید.

جستجوهای مرتبط در گوگل

کلمه کلیدی اصلی را در صفحه جستجوی فارسی گوگل جستجو می کنیم و نتیجه جستجو را بر روی نتایج فارسی محدود میکنیم. در انتهای نتایج جستجو به بخش “جستجوهای مربوط به کلمه کلیدی اصلی” رفته و کلمات بدست آمده را در اکسل کل کلمات کلیدی پروژه قرار میدهیم.

پیشنهاد می‌کنم اکسل کلمات کلیدی پروژه حداقل شامل چهار ستون باشد:

  • کلمه کلیدی اصلی
  • کلمه کلیدی مرتبط
  • لندینگ پیج کلمه کلیدی مرتبط
  • منبع بدست آمدن کلمه کلیدی پیشنهادی

شایان ذکر است کلماتی که در این مرحله بدست آمده اند از دیدگاه گوگل کلمات کلیدی مرتبط از نظر معنایی و جستجویی با کلمه کلیدی اصلی می باشند پس یکی از بهترین کاربردهای این کلمات بکاربردن این کلمات کلیدی در لندینگ پیج کلمه کلیدی اصلی می باشد. بعد از این کار تک تک کلمات کلیدی مرتبط نیز به ستون کلمات کلیدی اصلی رفته و مجددا فرایند بدست آوردن کلمات مرتبط گوگلی را روی آن کلمات انجام میدهیم و به اکسل اضافه میکنیم.

این دسته از کلمات، قوی ترین کلمات کلیدی ای هستند که ما می توانیم در مقالات وب سایت بکار ببریم اما باید از اسپم کردن و ایجاد مزاحمت برای کاربران جلوگیری کنیم. به خاطر داشته باشید که این کلمات می توانند به عنوان Tag یا برچسب نیز بکار بروند ولی در صورتی که حداقل دو مقاله برای آن برچسب در هنگام اضافه شدن Tag به وب سایت وجود داشته باشد. ضمنا از ایجاد تگ های مشابه باید خودداری شود به طور مثال هنگامی که تگ “ابزار سئو” موجود می باشد دیگر نیازی به ایجاد تگ های “ابزارهای سئو” و یا “ابزار seo” نمی باشد.

وب سایت keywordtool.io

به وب سایت keywordtool.io بروید، کلمه کلیدی مورد نظر  را جستجو کنید و کلمات بدست آمده را انتخاب کنید، سپس بر روی Copy all کلیک کرده و کلمات بدست آمده را در Notepad و یا اکسل Paste کنید. می توانید گزینه های دیگر این سرویس را نیز انتخاب کنید و بررسی کنید ولی معمولا برای کلمات فارسی نتایج خیلی خوبی از گزینه های دیگر این سرویس بدست نمی آید.

وب سایت keywordshitter.com

به وب سایت keywordshitter.com بروید و کلمه کلیدی مورد نظر را در  وارد کرده و Shit keywords را بزنید پس از چند دقیقه تعداد زیادی کلمه کلیدی مرتبط و Long Tail ایجاد می شود که می توانید کپی کرده و به اکسل پروژه اضافه می نماییم، همچنین مام می توانیم با استفاده از مرحله دوم از این کلمات کلمات کلیدی پیشنهادی و مرتبط گوگل بگیریم.

 SEOCHAT Related Keywords Tool

یکی دیگر از ابزارهای سریع و خوب ابزار Related Keywords Tool از وب سایت SEOCHAT می باشد که می توانید از طریق مسیر tools.seochat.com/tools/related-keywords-tool به آن دسترسی داشته باشید. این ابزار در زمان کوتاهی تعداد زیادی کلمه کلیدی مرکب از کلمه ای که جستجو می کنید در اختیار شما می میگذارد.

گوگل ترندز

گوگل ترندز یکی از قدرتمندترین ابزارهای گوگل می باشد که می تواند کلمات مرتبط با موضوع شما را پیدا کند و حتی موضوع و اهمیت کلمات کلیدی بین کلمات مرتبط را به شما نمایش دهد. همچنین گوگل ترندز توانایی بررسی وضعیت کلمه کلیدی در بین اخبار و ترندهای روز دنیا را دارا می باشد همچنین وضعیت ترند بودن کلمه در شهر های مختلف ایران و خارج از کشور را نیز دارا می باشد.

هشتگ شبکه های اجتماعی

توییتر، فیسبوک و اینستاگرام با کمک هشتگ ها و هشتگ های مرتبط به شما این امکان را می دهند که بتوانید ارتباطات یک صفحه، برچسب ها و موضوعات هر صفحه را بدست آورید. این هشتگ ها کمک بسیار زیادی به کاربران و ویراستاران برای دسته بندی مطالب صفحه و پیدا کردن صفحات مرتبط با موضوع ما می کنند.

اکستنشن Keywords Everywhere – Keyword Tool

این پلاگین که در مرورگرهای کروم و فایرفاکس قابل راه اندازی می باشد، امکانات زیادی در رابطه با کلمات کلیدی مانند بدست آوردن کلمات کلیدی مرتبط و همچنین نمایش دادن جزئیات هر کلمه کلیدی مانند CPC, PPC و …

وب سایت keywordtooldominator.com

اگر میخواهید در چند ثانیه چندین کیورد لانگ تیل از نتایج گوگل را بدست بیاورید با دیدن این وب سایت شگفت زده می شوید.

اگر دقتی به وزن و رتبه کلمات کنید اهمیت کلمات سخت تر و یا کلمات با رقابت کمتر را مشاهده خواهید کرد.

keywordtooldominator.com/k/google-autocomplete-keyword-tool/

وب‌سایت soovle.com

این سایت قادر است که کلمات کلیدی پیشنهادی از چند موتور جستجوی معروف بدست آورد.

بدست آورد سوالات از وب سایت Answer.com

اگر به میزان کافی به زبان انگلسی تسلط دارید و یا می توانید به کمک ابزار گوگل ترنسلیت عبارات و جملات را ترجمه کنید این وب سایت می تواند به شما کمک زیادی کند.

سوالات People also ask در نتایج گوگل

سوالات خیلی مهم هستند. سوالات شامل رنج بزرگی از کلمات مرتبط می شوند.

با هر بار کلیک کردن بر روی یک سوال در نتایج جستجوی گوگل در قسمت People also ask می توانید به تعداد بیشتری سوال دست یابید.

ایجاد کلمات کلیدی براساس الگو

در این روش ابتدا در فایل اکسل کلمات کلیدی پروژه یک صفحه جدید درست میکنیم و کلماتی که می توان درون الگویی قرار داد و کلمات کلیدی بیشتر ایجاد کرد را در ستون های مختلف می نویسیم برای درک بهتر موضوع به مثال مقابل توجه فرمایید.

گروه 1گروه 2گروه 3کلمه کلیدی ایجاد شده
خریددستگاه لیزرتهرانخرید دستگاه لیزر تهران
فروشدستگاه CNCاصفهانفروش دستگاه CNC اصفهان
بهتریندستگاه چاپ بنرکره ایبهترین دستگاه چاپ بنر کره ای
کاربردهایدستگاه سابلیمیشن کاربردهای دستگاه سابلیمیشن
چرادستگاه کاتر پلاتربخریمچرا دستگاه کاتر پلاتر
قیمتدستگاه برش برچسباقساطیقیمت دستگاه برش برچسب اقساطی

پس از اینکه لیست های مختلف الگو را ایجاد کردید می توانید با ابزار seo.danzambonini.com کلمات مختلف را با یک دیگر مخلوط کرده و کلمات جدید بسازید.

وب‌سایت answerthepublic.com

با فراگیر شدن جستجوی صوتی و جستجوی موبایلی دیگر کاربران کمتری کلمات کلید را به صورت عمومی و کلی جستجو می کنند، عموما کاربران سوالات و مشکلتشان را به صورت جزئی جستجو کرده تا به دقیق ترین نتایج برسند، این موضوع باعث شده تا وب سایت هایی که برای جستجوی موبایلی و جستجوی صوتی بهینه تر هستند، بر روی کلمات کلیدی عمومی نیز رتبه بهتری کسب کنند.

علاوه بر این هر روز گوگل با امکاناتی همچون تایپ صوتی و صفحه کلید هوشمند گوگل، Autocomplte و … تلاش میکند تا این فرایند را برای کاربران ساده تر کند تا کاربران به نتایج دقیقتری نسبت به هدف و قصد جستجوی خود برسند.

سرویس answerthepublic.com به شما کمک میکند تا بتوانید در زمینه کلمات کلیدی پیشنهادی خود سوال ایجاد کنید.

البته سوال هایی که ایجاد میشود به طور پیش فرض انگلیسی هستند ولی به شما ایده میدهد که چگونه کلمات کلیدی سوالی ایجاد کنید به طور مثال با چسباندن کلمات زیر در ابتدا، انتها و یا میان کلمه کلیدی پیشنهادی:

میتوان …؟، امکان دارد …؟Can
چه …؟، چه چیزی …؟What
می شود …؟،Will
کجا …؟،Where
کدام …؟، کدامیک …؟which
چرا …؟، به چه دلیل …؟Why
چه کسی …؟، چه شرکتی …؟، چه گروهی …؟، چه فردی …؟، کی …؟Who
چطور …؟، چگونه …؟، چجوری …؟How
چه موقع …؟، چه زمانی …؟ کی …؟When
… هستن؟، … میباشند؟، … هست؟، … است؟Are, Is
بدون …Whiteout
… برای …، … به ….To, for
… نزدیک … ، … کنار …Near

ایجاد کلمات کلیدی پرسشی

یکی از  مفیدترین کلمات کلیدی کلمات مرکبی هستند که به صورت سوالی پرسیده شده اند و شامل کلمات خوردتر ، سخت و با ارزش و گاهی به همراه صفات تفضیلی می باشند.

ساخت این کلمات به این صورت است که شما چند کلمه سوالی و چند صفت تفضیلی را در یک صفحه از اکسل خود قرار می دهید و سعی می کنید تا با آن کلمات و کلمات اصلی اکسل خود سوالات کاربر پسند ایجاد کنید.

برای مثال به عبارت های زیر  توجه کنید:

  • چگونه دستگاه CNC …؟
  • جطور دستگاه CNC …؟
  • چجوری دستگاه CNC …؟
  • چجور دستگاه CNC …؟
  • چه دستگاه CNC …؟
  • جگونگی دستگاه CNC …
  • از چه طریق دستگاه CNC …؟
  • به چه سبب دستگاه CNC …؟
  • چنانچه دستگاه CNC …
  • چنانکه دستگاه CNC …
  • روش دستگاه CNC …
  • طرز  دستگاه CNC …؟
  • راه دستگاه CNC …؟
  • متد دستگاه CNC …؟
  • کیفیت دستگاه CNC …؟
  • چرا دستگاه CNC …؟
  • برای چه دستگاه CNC …؟
  • به چه جهت دستگاه CNC …؟
  • چه زمانی دستگاه CNC …؟
  • کی دستگاه CNC …؟
  • چون دستگاه CNC …
  • موقعی که دستگاه CNC …
  • در موقع دستگاه CNC …
  • چه وقت دستگاه CNC …؟
  • آیا دستگاه CNC …؟
  • که دستگاه CNC …؟
  • چه کسی دستگاه CNC …؟
  • چه شخصی دستگاه CNC …؟
  • چه اشخاصی دستگاه CNC …؟
  • کدام دستگاه CNC …؟
  • چه دستگاه CNC …؟
  • کجا دستگاه CNC …؟
  • از کجا دستگاه CNC …؟
  • جایی که دستگاه CNC …؟
  • در کجا دستگاه CNC …؟
  • هر کجا دستگاه CNC …؟
  • در کدام محل دستگاه CNC …؟
  • چه جا دستگاه CNC …؟
  • در چه موقعیتی دستگاه CNC …؟
  • در چه وضعیتی دستگاه CNC …؟
  • از چه منبعی دستگاه CNC …؟
  • می خواهم دستگاه CNC …
  • چقدر دستگاه CNC …؟
  • چه نوع دستگاه CNC …؟
  • چه اندازه دستگاه CNC …؟
  • چه مقدار دستگاه CNC …؟
  • میتوان دستگاه CNC …؟
  • میشه دستگاه CNC …؟
  • امکان داره دستگاه CNC …؟
  • ممکنه دستگاه CNC …؟
  • می تونید دستگاه CNC …؟
  • تمایل دارید دستگاه CNC …؟
  • به چه سیله دستگاه CNC …؟
  • با چه وسیله دستگاه CNC …؟
  • به کدام طریق دستگاه CNC …؟

سوالات رایج در مورد تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی (کیورد ریسرچ) فرایندی است که در آن تحقیقی در مورد کلماتی که کاربران در موتورهای جستجوگر مانند گوگل وارد می‌کنند صورت می‌گیرد. این کلمات با استراتژی‌های معینی در محتوا استفاده می‌شوند. به این ترتیب محتوای شما در رتبه‌های بالاتری در نتایج جستجو قرار می‌گیرد.

چگونه برای استراتژی سئو، تحقیق کلمات کلیدی کنیم؟

مرحله اول: لیستی از موضوعات مهم و مرتبط کسب و کار خودتان که می‌شناسید را یادداشت کنید.
مرحله دوم: برای هر موضوع هر کلمه کلیدی که به ذهنتان میرسد را یادداشت کنید.
مرحله سوم: کلمات کلیدی رقبا را بدست آورید.
مرحله چهارم: کلمات کلیدی خود را براساس هدف از جستجو دسته‌بندی کنید.
مرحله پنجم: برای کلمات کلیدی خود، عبارت‌های پیشنهادی بدست‌آورید.
مرحله ششم: جزییاتی مانند میزان سرچ و قیمت هر کلمه کلیدی را بدست آورید.
مرحله هفتم: محتوای جدید بسازید و یا محتوای قبلی را براساس کلمات کلیدی پرارزش بهینه کنید.

چگونه می‌توان به صورت رایگان کتحقیق کلمات کلیدی انجام داد؟

در این مقاله ابزارهایی معرفی و به صورت کلی آموزش داده شده اند که توسط آنها به رایگان می توانید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید، ابزارهایی مانند: گوگل سرچ کنسول، گوگل انالیتیکس، kwfinder، keywordtool.io، الکسا پرو و …

چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مقاله می‌توانید به چند روش عمل کنید که در این مقاله همه آنها معرفی شده اند:
استفاده از گوگل و ابزارهای پیشنهاد کلمات کلیدی
آنالیز سایت ها و صفحات رقیب
ایجاد کلمات کلیدی با متدهای مختلف
و …

بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی کدام هستند؟

در این مقاله تمام ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی معرفی شده و آموزش داده شده‌اند. ابزارهایی برای پیدا کردن کلمات کلیدی وب سایت، مانند: گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و … ابزارهایی برای پیدا کردن کلمات کلیدی رقبا مانند: الکسا پرو و … ابزارهایی برای بدست آوردن جزییاتی مانند تعداد جستجو و ارزش هر کلمه کلیدی مانند: kwfinder و keywordtool.io و سایر ابزارها و روش‌های مختلف

منابع جهت مطالعه بیشتر

Search engine optimization – Wikipedia

Keyword research – Wikipedia

Keyword Research [Beginner’s Guide to SEO] – Moz

Keyword Research for SEO: The Definitive Guide (2021 Update) – hubspot

How to Do Keyword Research for SEO: A Beginner’s Guide – backlinko

مجید عابد
مجید عابد

مجید عابد هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق، اولین وبلاگ خودم رو سال ۱۳۸۳ راه انداختم و از همون زمان درحال مطالعه راهکارهای افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت (که بعدها به سئو معروف شد) بودم.
این روزها درحال ارائه خدمات مختلف سئو و مشاوره به برندهای مختلفی در ایران و کشورهای دیگه هستم.
خیلی فرصت نمی کنم در شبکه های اجتماعی باشم و به همین خاطر این وبلاگ رو راه انداختم تا بتونم بعضی از تجربه ها و دانشم رو با شما به اشتراک بگذارم، اینطوری هم من بیشتر مطالعه میکنم و از شما چیزای مختلف یاد میگیرم و هم احتمالا برای شما مفید باشه.

مقالات: 36

12 دیدگاه

  1. خسته نباشید. ممنون از مقاله کاملتون. تنها مسئله‌ای که هست اینه که مثلا یادگرفتیم ولی کی انجام میده چون خیلی پوروسه طولانیه😁. کاش یکی بیاد تقدیممون کنه.

    • ممنون از نظرتون.
      می‌تونید این خدمات رو به تیم من و یا همکارهای دیگه توی اینترنت بسپارید. (البته قبلش تحقیق کنید)
      تقدیمتون میکنیم 😊

  2. سلام.خیلی ممنون از مقاله عالی و کامل و جامع شما.
    یک نکته لازم بود بگم که اگه دوست داشتید به مقاله تون اضافه کنید
    در قسمتی که وب سایت infinitesuggest.com رو معرفی کردید
    جالبه اضافه کنید
    چیزی که توجه منو جلب کرد
    این سایت از زبان فارسی هم(persian) پشتیبانی میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    و نسبت به خود گوگل که فقط در این مورد (کلمات پیشنهادی گوگل (Autocomplete))
    ۱۰ تا پیشنهاد بیشتر نمیده برای یه جستجوی ساده در مورد کلمه “خرید گوشی سامسونگ” 570 کلمه کلیدی پیشنهادی داد.
    واقعن شگفت زده شدم.
    ممنون از این معرفی تون.
    بالاخره یه ابزار رایگان فارسی رو هم پشتیبانی کرد. خخخ

  3. با سلام و احترام
    از مطالب مفیدتون بسیار ممنونم فقط یه سوال داشتم الان که ابزار و سایت الکسا با اون سطح از مطلوبیت در کیورد ریسرچ داره منقضی میشه ، شما چه جایگزینی رو پیشنهاد می کنید که بتونه به ما سئوکار ها در پیدا کردن گپ ها و کلمات کلیدی رقبا با گستردگی بالا کمک کنه ؟

  4. عالی بود. با هر یک از این ابزارها میشه کلمات کلیدی پولساز و هدفمندی رو برای کسب و کارها استخراج کرد.
    تحقیق کلمات کلیدی مهم‌ترین بخش سئو است و باید وقت زیادی براش گذاشته بشه.
    مرسی که این ابزارهای مفید رو در اختیار علاقه مندان قرار دادی👌👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *